REGULAMIN
REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO ATdiament
Dokument określa przede wszystkim zasady, na jakich zawierane są umowy w Sklepie, w tym przedstawia ważne informacje o Sprzedawcy, Sklepie oraz przysługujących Konsumentom prawach.
SPIS TREŚCI
§ 1 Definicje
§ 2 Kontakt ze Sprzedawcą
§ 3 Wymogi techniczne
§ 4 Zakupy w Sklepie
§ 5 Płatności
§ 6 Realizacja zamówienia
§ 7 Prawo odstąpienia od umowy
§ 8 Wyjątki od prawa odstąpienia od umowy
§ 9 Reklamacje
§ 10 Dane osobowe
§ 11 Zastrzeżenia
§ 12 Informacje dodatkowe
Załącznik nr 1: Wzór formularza odstąpienia od umowy
§ 1 DEFINICJE
Dni robocze – dni od poniedziałku do piątku za wyjątkiem dni ustawowo wolnych od pracy w Polsce.
Kodeks cywilny – polska ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny.
Konsument – Kupujący będący osobą fizyczną, kupujący w Sklepie lub podejmujący czynności zmierzające do dokonania zakupu, bez bezpośredniego związku z jego działalnością gospodarczą lub zawodową.
Konto – uregulowana odrębnym regulaminem usługa cyfrowa w rozumieniu Ustawy o prawach konsumenta, dzięki której Kupujący może nieodpłatnie skorzystać z dodatkowych funkcji w Sklepie.
Kupujący – każdy podmiot kupujący w Sklepie lub podejmujący czynności zmierzające do dokonania zakupu.
Kupujący uprzywilejowany – Konsument lub Przedsiębiorca uprzywilejowany.
Przedsiębiorca uprzywilejowany – Kupujący będący osobą fizyczną, zawierający lub zamierzający zawrzeć ze Sprzedawcą umowę na podstawie Regulaminu bezpośrednio związaną z jego działalnością gospodarczą, ale nieposiadającą dla niego charakteru zawodowego.
Regulamin – niniejszy regulamin.
Sklep – sklep internetowy ATdiament prowadzony przez Sprzedawcę pod adresem https://atdiament.pl/
Sprzedawca – ATdiament Angelika Tarkowska, przedsiębiorca prowadzący działalność gospodarczą pod firmą ATdiament Angelika Tarkowska, wpisany do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, NIP 5242876299, REGON 381693114,z siedzibą w Warszawie przy ul. Michała Reichera 7, 03-610 Warszawa.
Ustawa o prawach konsumenta – polska ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.
§ 2 KONTAKT ZE SPRZEDAWCĄ
Adres pocztowy (korespondencja/zwroty/odbiór osobisty): al. Jana Pawła II 43a paw.30 01-001 Warszawa
Adres rejestrowy: ul. Michała Reichera 7, 03-610 Warszawa
Adres e-mail: kontakt@atdiament.pl
Telefon: 602773587
Koszt połączenia telefonicznego lub transmisji danych wykonywanych przez Kupującego wynika z podstawowej taryfy operatora telekomunikacyjnego lub dostawcy usług internetowych, z którego usług korzysta Kupujący. Sprzedawca zwraca uwagę, że koszt połączenia międzynarodowego lub międzynarodowej transmisji danych może być wyższy niż koszt połączenia lub transmisji krajowej – w zależności od taryfy przyjętej przez operatora telekomunikacyjnego lub dostawcę usług internetowych, z usług którego korzysta Kupujący.
§ 3 WYMOGI TECHNICZNE
Dla prawidłowego funkcjonowania Sklepu potrzebne jest:
• urządzenie z dostępem do Internetu
• przeglądarka internetowa obsługująca JavaScript oraz pliki cookies.
Dla złożenia zamówienia w Sklepie, poza wymogami określonymi w ust. 1, niezbędne jest aktywne konto e-mail.
§ 4 ZAKUPY W SKLEPIE
Ceny produktów widoczne w Sklepie są całkowitymi cenami za produkt.
Sprzedawca zwraca uwagę, że na całkowitą cenę zamówienia składają się wskazane w Sklepie: cena za produkt oraz, jeśli w danym przypadku ma to zastosowanie, koszty dostawy towaru.
Wybrany do kupienia produkt należy dodać do koszyka w Sklepie.
Następnie Kupujący wybiera sposób dostawy towaru oraz metodę płatności za zamówienie spośród dostępnych w Sklepie opcji, a także podaje dane niezbędne do zrealizowania złożonego zamówienia.
Zamówienie zostaje złożone w momencie potwierdzenia jego treści i zaakceptowania Regulaminu przez Kupującego.
Złożenie zamówienia jest tożsame z zawarciem umowy pomiędzy Kupującym a Sprzedawcą.
Kupujący może zarejestrować się w Sklepie, tj. założyć w nim Konto, lub dokonywać zakupów bez rejestracji poprzez podawanie swoich danych przy każdym ewentualnym zamówieniu.
§ 5 PŁATNOŚCI
W Sklepie dostępne są następujące metody płatności:
• zwykły przelew na rachunek bankowy Sprzedawcy: 26 1160 2202 0000 0003 6368 2533 ;
• za pomocą karty płatniczej:
– Visa
– Visa Electron
– MasterCard
– MasterCard Electronic
– Maestro
• za pośrednictwem platformy płatniczej:
– PayPal
– Przelewy24 (operatorem jest PayPro S.A.)
– PayU S.A.

W przypadku wybrania przez Kupującego płatności z góry, za zamówienie należy zapłacić w terminie 3 Dni roboczychod złożenia zamówienia.
Dokonując zakupów w Sklepie, Kupujący akceptuje stosowanie faktur elektronicznych przez Sprzedawcę. Kupujący ma prawo wycofać swoją akceptację.
§ 6 REALIZACJA ZAMÓWIENIA
Termin realizacji zamówienia wskazany jest w Sklepie.
W przypadku gdy Kupujący wybrał płatność z góry za zamówienie, Sprzedawca przystąpi do realizacji zamówienia po jego opłaceniu.
W sytuacji gdy w ramach jednego zamówienia Kupujący zakupił produkty o różnym terminie realizacji, zamówienie zostanie zrealizowane w terminie właściwym dla produktu o najdłuższym terminie realizacji.
Anulowanie zamówienia jest możliwe w ciągu 30 min po jego złożeniu za pośrednictwem maila kontakt@atdiament.pl
Państwa, na terytorium których realizowana jest dostawa:
Polska, Austria, Belgia, Dania, Szwecja, Niemcy, Francja, Grecja, Hiszpania, Holandia, Irlandia, Luksemburg, Portugalia, Słowacja, Włochy.
W Sklepie dostępne są następujące metody dostawy:
• za pośrednictwem firmy kurierskiej;
• do paczkomatów InPost.
Kupujący może odebrać towar osobiście al. Jana Pawła II 43a paw.30 01-001 Warszawa
W przypadku wybrania odbioru osobistego przez Kupującego, towar będzie gotowy do odbioru we wskazanym terminie realizacji zamówienia.
§ 7 PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY
Kupujący uprzywilejowany ma prawo odstąpić od umowy zawartej ze Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu, z zastrzeżeniem § 8 Regulaminu, w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny.
Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia:
• w którym Kupujący uprzywilejowany wszedł w posiadanie towaru lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Kupującego uprzywilejowanego weszła w posiadanie tego towaru;
• w którym Kupujący uprzywilejowany wszedł w posiadanie ostatniego towaru, partii lub części lub w którym osoba trzecia, inna niż przewoźnik i wskazana przez Kupującego uprzywilejowanego, weszła w posiadanie ostatniego towaru, partii lub części – w przypadku umowy obejmującej wiele towarów dostarczanych osobno, partiami lub w częściach.
Aby skorzystać z prawa odstąpienia, Kupujący uprzywilejowany musi poinformować Sprzedawcę (dane w § 2) o swojej decyzji w drodze jednoznacznego oświadczenia (np. pismo wysłane pocztą lub e-mailem na kontakt@atdiament.pl).
Kupujący uprzywilejowany może skorzystać z wzoru formularza odstąpienia (Załącznik nr 1), jednak nie jest to obowiązkowe.
Do zachowania terminu wystarczy wysłanie informacji przed jego upływem.
Skutki odstąpienia od umowy
Sprzedawca zwraca wszystkie otrzymane płatności, w tym koszty dostarczenia towaru (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób oferowany przez Sprzedawcę), niezwłocznie, nie później niż w ciągu 14 dni od dnia poinformowania o odstąpieniu.
Zwrot płatności następuje przy użyciu takich samych sposobów, jakie zostały użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Kupujący uprzywilejowany wyraźnie zgodził się na inne rozwiązanie, bez dodatkowych kosztów.
Jeżeli Sprzedawca nie zaproponował, że sam odbierze towar, może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania towaru lub dostarczenia dowodu jego odesłania – w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
Towar należy odesłać na adres: al. Jana Pawła II 43a paw.30 01-001 Warszawa, niezwłocznie, nie później niż 14 dni od dnia poinformowania o odstąpieniu.
Kupujący uprzywilejowany ponosi bezpośrednie koszty zwrotu towaru.
Kupujący uprzywilejowany odpowiada za zmniejszenie wartości towaru wynikające z korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.
Jeśli towar ze względu na swój charakter nie może zostać odesłany w zwykłym trybie pocztą, Kupujący uprzywilejowany ponosi bezpośrednie koszty zwrotu – o szacowanej wysokości Sprzedawca informuje w opisie towaru lub podczas składania zamówienia.
W przypadku konieczności zwrotu środków za transakcję kartą płatniczą, zwrot następuje na rachunek bankowy przypisany do tej karty.
W przypadku nieodebrania przesyłki i jej zwrotu do Sprzedawcy, Sprzedawca może potrącić koszt przesyłki powrotnej z należności do zwrotu (do wysokości wybranej stawki dostawy).
W przypadku odstąpienia, jeśli wybrano pakowanie na prezent, koszt pakowania nie jest zwracany (opakowanie nie nadaje się do ponownego użycia).
§ 8 WYJĄTKI OD PRAWA ODSTĄPIENIA OD UMOWY
Prawo odstąpienia nie przysługuje w odniesieniu do umowy:
• w której przedmiotem świadczenia jest towar nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji Kupującego uprzywilejowanego lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
• towarów ulegających szybkiemu zepsuciu lub mających krótki termin przydatności;
• towarów dostarczanych w zapieczętowanym opakowaniu, których po otwarciu nie można zwrócić ze względów ochrony zdrowia lub higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
• towarów, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;
• nagrań dźwiękowych lub wizualnych, programów komputerowych dostarczanych w zapieczętowanym opakowaniu – po otwarciu;
• dostarczania dzienników, periodyków lub czasopism (z wyjątkiem prenumeraty);
• w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi Sprzedawca nie sprawuje kontroli i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia.
§ 9 REKLAMACJE
I. Postanowienia ogólne
Sprzedawca ponosi wobec Kupującego uprzywilejowanego odpowiedzialność za zgodność świadczenia z umową, przewidzianą przez powszechnie obowiązujące przepisy, w tym Ustawę o prawach konsumenta.
Reklamacje (w tym dotyczące działania Sklepu) należy składać na adres e-mail kontakt@atdiament.pl lub pocztą na adres al. Jana Pawła II 43a paw.30 01-001 Warszawa.
Jeśli na produkt udzielono gwarancji, informacja i warunki gwarancji są dostępne w Sklepie.
Sprzedawca ustosunkuje się do reklamacji w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania.
II. Kupujący uprzywilejowani – Towary
W przypadku braku zgodności towaru z umową, Kupujący uprzywilejowany może skorzystać z uprawnień określonych w rozdziale 5a Ustawy o prawach konsumenta.
Sprzedawca odpowiada za brak zgodności istniejący w chwili dostarczenia i ujawniony w ciągu 2 lat (chyba że dłuższy termin przydatności określono dla towaru).
Kupujący uprzywilejowany może żądać:
• wymiany towaru,
• naprawy towaru.
Dodatkowo może złożyć oświadczenie o:
• obniżeniu ceny,
• odstąpieniu od umowy,
gdy:
– Sprzedawca odmówi doprowadzenia do zgodności (art. 43d ust. 2 UoPK),
– Sprzedawca nie doprowadzi do zgodności w terminie/bez niedogodności (art. 43d ust. 4–6 UoPK),
– brak zgodności utrzymuje się mimo próby doprowadzenia do zgodności,
– brak zgodności jest istotny,
– z okoliczności wynika, że Sprzedawca nie doprowadzi do zgodności w rozsądnym czasie.
W przypadku naprawy/wymiany Kupujący uprzywilejowany udostępnia towar Sprzedawcy; Sprzedawca odbiera towar na swój koszt.
Kupujący uprzywilejowany nie może odstąpić od umowy, jeśli brak zgodności jest nieistotny.
W razie odstąpienia Kupujący uprzywilejowany niezwłocznie zwraca towar Sprzedawcy na jego koszt na adres al. Jana Pawła II 43a paw.30 01-001 Warszawa. Sprzedawca zwraca cenę niezwłocznie, nie później niż w 14 dni od dnia otrzymania towaru lub dowodu odesłania.
Kwoty należne z tytułu obniżenia ceny zwracane są niezwłocznie, nie później niż w 14 dni od otrzymania oświadczenia.
Pozasądowe sposoby rozwiązywania sporów
Konsument może skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń, m.in.:
• Europejskie Centra Konsumenckie: https://konsument.gov.pl/eck-w-europie/
• Platforma ODR KE: https://ec.europa.eu/consumers/odr
W Polsce:
• mediacja przy Wojewódzkich Inspektoratach Inspekcji Handlowej: https://uokik.gov.pl/wojewodzkie_inspektoraty_inspekcji_handlowej.php
• stałe sądy polubowne przy WIIH: https://uokik.gov.pl/stale_sady_polubowne.php
Skorzystanie z tych procedur jest dobrowolne zarówno dla Sprzedawcy, jak i dla Konsumenta. Konsument może skorzystać z bezpłatnej pomocy miejskiego lub powiatowego rzecznika konsumentów.
III. Kupujący inni niż uprzywilejowani
W przypadku wady towaru Kupujący niebędący Kupującym uprzywilejowanym może reklamować towar na podstawie rękojmi (Kodeks cywilny).
Sprzedawca odpowiada z tytułu rękojmi, jeżeli wada fizyczna zostanie stwierdzona przed upływem 2 lat od dnia wydania towaru.
Kupujący będący przedsiębiorcą innym niż Przedsiębiorca uprzywilejowany traci uprawnienia z rękojmi, jeżeli nie zbada towaru w czasie i w sposób przyjęty i nie zawiadomi niezwłocznie o wadzie; gdy wada ujawni się później – jeżeli nie zawiadomi niezwłocznie po jej stwierdzeniu.
W ramach rękojmi Kupujący może żądać:
• obniżenia ceny,
• przy wadzie istotnej – odstąpienia od umowy,
• wymiany towaru na wolny od wad,
• usunięcia wady.
Jeśli dla rozpatrzenia reklamacji konieczne jest dostarczenie towaru, Kupujący dostarcza go na adres al. Jana Pawła II 43a paw.30 01-001 Warszawa.
§ 10 DANE OSOBOWE
Administratorem danych osobowych przekazanych przez Kupującego podczas korzystania ze Sklepu jest ATdiament .
Szczegóły przetwarzania danych znajdują się w Polityce prywatności dostępnej w Sklepie: https://atdiament.pl/pl/i/POLITYKA-PRYWATNOSCI/36
Cele i podstawy przetwarzania danych w związku z zakupami:
• wykonanie umowy / działania przed zawarciem (art. 6 ust. 1 lit. b RODO),
• obowiązki prawne (rachunkowość, podatki – art. 6 ust. 1 lit. c RODO),
• prawnie uzasadniony interes (ustalenie, dochodzenie lub obrona roszczeń – art. 6 ust. 1 lit. f RODO).
Podanie danych jest dobrowolne, ale konieczne do zawarcia umowy.
Dane będą przetwarzane do: zakończenia umowy, upływu obowiązków prawnych lub terminów przedawnienia roszczeń, bądź do skutecznego sprzeciwu – w zależności od podstawy.
Prawa Kupującego: dostęp, sprostowanie, usunięcie, ograniczenie, przeniesienie danych, sprzeciw (art. 21 RODO).
W celu realizacji praw – kontakt przez kontakt@atdiament.pl .
Skargę można złożyć do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
§ 11 ZASTRZEŻENIA
Zakazane jest dostarczanie przez Kupującego treści o charakterze bezprawnym.
Każdorazowo składane w Sklepie zamówienie stanowi odrębną umowę i wymaga osobnej akceptacji Regulaminu. Umowa zawierana jest na czas i w celu realizacji zamówienia.
Wszelkie umowy zawierane na podstawie niniejszego Regulaminu podlegają przepisom prawa polskiego.
Wybór prawa polskiego dla umów z Konsumentem nie uchyla ani nie ogranicza jego praw wynikających z bezwzględnie obowiązujących przepisów właściwych dla Konsumenta.
Umowy zawierane są w języku polskim.
W przypadku sporu z Kupującym innym niż uprzywilejowany właściwy jest sąd miejscowo właściwy dla siedziby Sprzedawcy.
§ 12 Informacje dodatkowe
Biżuteria wykonana ze srebra próby 925, której wierzchnia warstwa jest złocona 24k złotem, ulega naturalnemu wytarciu powłoki w trakcie użytkowania – nie stanowi to wady. Tempo ścierania zależy m.in. od kontaktu z wodą (chlor, woda morska), kosmetykami/perfumami oraz indywidualnego pH skóry.
Załącznik nr 1 do Regulaminu
Poniżej znajduje się wzór formularza odstąpienia od umowy, z którego Konsument lub Przedsiębiorca uprzywilejowany może, ale nie musi skorzystać:
WZÓR FORMULARZA ODSTĄPIENIA OD UMOWY
(formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy)
ATdiament Angelika Tarkowska
al. Jana Pawła II 43a paw.30
adres e-mail: kontakt@atdiament.pl
-
Ja/My() ..................................................................... niniejszym informuję/informujemy() o moim/naszym odstąpieniu od umowy sprzedaży następujących towarów() / o świadczenie następującej usługi():
..............................................................................................................................................................................
..............................................................................................................................................................................
.............................................................................................................................................................................. -
Data zawarcia umowy()/odbioru():
.............................................................................................................................................................................. -
Imię i nazwisko Konsumenta(-ów) / Przedsiębiorcy(-ów) uprzywilejowanego(-ych):
.............................................................................................................................................................................. -
Adres Konsumenta(-ów) / Przedsiębiorcy(-ów) uprzywilejowanego(-ych):
..............................................................................................................................................................................
..............................................................................................................................................................................
.............................................................................................
Podpis Konsumenta(-ów) / Przedsiębiorcy(-ów) uprzywilejowanego(-ych)
(tylko jeżeli formularz jest przesyłany w wersji papierowej)
Data ............................................
(*) Niepotrzebne skreślić.